Alla inlägg under februari 2010

Av Shewolf - 16 februari 2010 21:18

  


SHEWOLF

SHEWOLF

SHEWOLF

SHEWOLF

SHEWOLF

SHEWOLF

in action again..ja här är jag igen..har legat lågt en tid..trots min kvinnoförklädnad för att dölja mitt vargyttre..Många av mina släktingar blev skjutna i mycket snabb följd då vargjaktens tid pågick..och på Skånes djurpark avlivade man hela flocken..så det har varit lite osäkert att vara en shewolf.

Jag känner av oron men oxå skräcken som finns om oss vargar..oftast är vi ju älskade eller hatade..ganska svart eller vitt tänkande. Men sådär har det ju varit sen urminnes tider.

 

Jag vill verkligen inte skrämma någon människa,varken liten eller stor.Min önskan är att få leva fritt som den överlevare jag och mina släktingar är..nästan ingenstans är vi välkomna..och det sägs att en bra varg är en uppstoppad varg....usch.

 

Människan älskar sin hund..min släkting,som människan har tämjt och avlat fram olika raser för att passa till diverse ändamål..men vi vargar har vår frihet inuti vårt väsen..vi trivs bäst i Moder Jords fria natur med skogen,vidderna och bergen..Den mat vi äter delar vi oxå med människan,som ju själva jagar samma vilt som vi..men människor vill inte dela med sig..de tror sig äga allt här på jorden och även oss djur..Det verkar vara svårt hur vi ska kunna samsas allihop..men alla hör vi samman mer än vi tror,för alla har sin uppgift i kedjan.

 

Det finns nog inget annat djur här på denna planeten som är så jagat som vi vargar..vi förekommer i sagor som hemska och blodtörstiga,besläktade med varulvar och ondskan själv..vi förknippas oxå med fullmånen,då det sägs att vi ylar och får folks blod att isa i kroppen..men vi vargar ylar för att samla vår flock,eller tala om för andra vargar att detta är vårt revir men oxå av glädje då vi sammanstrålar efter en lyckad jakt..och för att finna en partner samt även av sorglig ensamhet..men inte sitter vi med nosarna upp mot månen,det är en myt..Jag har ju fått veta att många människor även tycker det är läskigt med fullmånen i sig..månen har ju b la den effekten att den skapar ebb och flod,så även i människans kropp stiger vätskorna..det kan ge sömnlöshet och huvudvärk..och vissa är ju känsligare än andra och mår riktigt riktigt dåligt..där kommer uttrycket "mångalen"..

 

Jag får se hur länge jag kan hålla min förklädnad som en shewolf..jag börjar förstå att det inte enbart är svårt att leva som varg utan även som människa...

 

Väl mött

 

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards